Pokud se některá internetová stránka potýká s nedostatečnou, ba dost možná i nulovou, sledovaností, je nasnadě, že nemůže sloužit účelu, pro jaký byla stvořena. Když ji nikdo nenavštěvuje, pochopitelně ani nezví, co na ní je, a kdyby tato neexistovala, byl by výsledek stejný.
Jenže smazání takové internetové stránky nic neřeší. Protože tím se její majitel také nezviditelní, čili nedosáhne toho, oč mu šlo.
A proto je třeba hledat důvod, který za oním nezájmem stojí, a odstranit ho.
Objevení příčiny takových neúspěchů je snadné, protože je tato už dávno známá. Důvodem je tu to, že je na internetu podobných webových stránek více než dost a proto je více než těžké se v oné konkurenci prosadit. O tom, nakolik bude ta která stránka úspěšná, rozhodují internetové vyhledavače, které zobrazují weby obsahující to které hledané klíčové slovo podle přesně zadaných kritérií. A ten z uživatelů, komu najdou tisíce nebo klidně i miliony odkazů, se logicky podívá nanejvýš na několik prvních a o ostatní už nemá zájem.
A jak dostat svoji stránku právě na některou z předních pozic? To už není úkol pro laiky, ale pro odborníky, jejichž každodenním chlebem je optimalizace stránek pro vyhledavače. Protože jenom ti dokážou provádět takové změny, jež v konečném důsledku posunou tu kterou stránku tam, kde je to pro ni a jejího majitele nejvýhodnější.
Ona optimalizace představuje několik kroků:
– Kontrolu toho kterého webu a odstranění nedostatků, které se na něm mohou vyskytovat.
– Vytváření zpětných odkazů, jež sem přivedou čtenáře z jiných internetových stránek.
– Psaní kvalitních textů, které učiní onu stránku zajímavou pro cílovou skupinu.
– Propagaci té které stránky při všech vhodných příležitostech.
Pouze využitím všeho zde zmíněného se posune ta která stránka ve vyhledávačích na přední pozice. Tam, kde si jí každý všimne a nejspíše ji i navštíví. A teprve pak lze onu stránku považovat za úspěšnou.