Instagram je úžasná sociální síť, kde lidé mohou přispívat svými fotografiemi a do svých příběhů nahrávat okamžiky ze svého dne, jenž budou na jejich profilu viset jeden celý den. Ačkoliv je původní idea této sociální sítě překrásná, z Instagramu se stal mocný marketingový nástroj, díky kterému mnoho lidí vydělává těžké peníze, a mimo jiné je to místo, kde realita získává zcela jiný rozměr.

vylepšená selfie

Vlivná moc filtrů

Lidé sem hází profesionální snímky, které během úprav byly ozvláštněny desítkami filtrů, mnoha vylepšeními, přidáním několika elementů a ve finále výsledný produkt vůbec neodpovídá skutečnosti. Dejme si příklad: člověk, který si udělá selfie si tuto fotografii upraví k obrazu svému, odstraní nevkusné pupínky, přidá si lehký make-up a pozadí upraví tak, aby fotka vypadala jako z Hollywoodského filmu.

Filtry zkrátka udělají z fotky něco, co vůbec neodpovídá skutečnosti, a tím se z Instagramového profilu stává nereálné místo s brilantními fotografiemi, které poukazují na úžasný život autora, byť o báječném životě může jen snít. A nejhorší je, že sledující mu to věří!

Webová verze Instagramu

Stories z perfektních dnů

Co se týče příběhů, sem lidé uploadují prakticky cokoliv – od fotek jídla, domácích mazlíčků až po aktuální aktivity. Ukazují, jak moc je jejich život perfektní a followeři si o takovém komfortu, jako oni ukazují ve svých příbězích, mohou jen nechat zdát. Naštěstí správci Instagramu tato „stories“ vylepšili a přidali další funkce, jak mohou lidé komunikovat s jejich followery, a jistou formou s nimi „spolupracovat“. Mnoho přispěvatelů na svůj profil hodí denně několik desítek videí, textů, obrázků či anket, Q&A (questions & answers) nebo ukázek ze svého hudebního playlistu. Obecně platí pravidlo, že čím víc – tím líp. Jak počet příspěvků přibývá, zvětšuje se počet šmíráků. 

mobilní aplikace Instagram

Marketingový nástroj pro propagaci

Jak již bylo řečeno, Instagram je cenný marketingový nástroj, který je základem nemálo současných firem. Tyto společnosti sází na možnosti sociálních sítích jako tuto, Twitter a Facebook. Kombinace sil těchto tří sociálních sítí je až neuvěřitelně velká.